gör dina egna proteinbars

Igår testade jag på att baka egna proteinbars, var hur lätta som helst att baka och blev jättegoda så tänkte dela med mig av receptet :)
 
Ingredienser:
4 dl havregryn
2 dl proteinpulver (jag använde mig av whey 80, mintchoklad)
3 msk kakao
1 dl mjölk
1/2 dl solroskärnor
1/2 dl valnötter
 

Gör såhär:

Blanda i alla torra ingredienser, hacka nötterna och ev fröna, i en bunke och rör om. Blanda sedan i mjölken och rör om ordentligt. Smeta ut i en form, valfri storlek, och lägg sedan in den i kylen. Vänta två timmar minst, gärna över natten och skär sedan ut smeten i valfria bitar. Ställ sedan in i frysen!

 

Näringsvärde:

Per bar

 

Kalorier: 200

Protein: 21 gram

Kolhydrater: 14,5 gram

Fett: 9,8 gram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0