läs.

varför pratar man skit, egentligen?
att kalla någon ful kommer knappast göra dig snyggare,
du blir inte smalare av att kalla någon tjock,
allvarligt talat, är folk så beroende av uppmärksamhet nu,
att dom verkligen måste snacka skit?
säger skitsaker om sina vänner, för vadå,
några minuter i centrum?
finns bara ett ord för såna människor;
patetiska.
om någon gillar att se ut på ett visst sätt, vara på ett visst sätt,
då är det deras sätt att försöka höja sitt självförtroende
så vadfan har alla andra för rätt att förstöra det då?
jag vet att jag har pratat skit om folk, men tillskillnad från dom flesta andra
så kan jag stå för saker jag säger oavsett hur dåligt det varit.
att prata skit skapar problem,
men att ljuga kommer knappast lösa problemen.
hur hjärndöda är ni egentligen, vet ni om att folk tar livet pga just skitsnack?
ni skriker åt någon att den är ful,tjock,,äcklig osv, och sen tänker ni inte på det mer
men den personen kommer aldrig glömma det.
jag slår vad om att ni allihop fått höra något dåligt om er själva,
av någon annan eller så tänker ni bara nedlåtande på er själva,
hur mår ni av det, bra eller?
att skrika saker åt folk hjälper absolut ingen, allra minst er själva
tänk er att ni skriker "äckelhora, du är så jävla ful" åt någon,
era kompisar hänger såklart på er,
och säkert så får personen höra det av fler än bara er
ett kort tag därefter får ni veta att just den personen tagit sitt liv,
på grund av att den inte orkade med alla trakasserier
skulle ni känna er skyldiga?
det hoppas jag.
faktum är, att sånt faktiskt har hänt, väldigt många gånger
och det är så jävla onödigt.
om ni tycker att någon är ful, så fine alla har åsikter,
men lär er förhelvete att hålla käften stängd
det kan rädda både självförtroende och liv.
tänk någon gång.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske har lärt dig ngt :)

2010-07-03 @ 03:40:49
Postat av: Anonym

får inte jag se ut som en emohora då elleR? :)

2010-07-03 @ 16:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0